Dezvoltarea emoțională și socială armonioasă a copiilor preșcolari care provin din medii dezavantajate în scopul prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii
Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 "Investește în oameni!"
Contract
POSDRU/91/2.2/S/59988
Activitatile de implementare
Anul – 1
1 Stabilirea criteriilor de includere a unui numar de 2500 de copii care provin din medii dezavantajate in proiect
2 Selectia a unui numar de 2500 de copii care provin din medii dezavantajate (ex. statut socio-economic scazut al parintilor, parinti fara loc de munca, familii din mediu rural, copii cu probleme de sanatate mentala) in proiect
3 Întâlnire cu directorii gradinitelor selectate pentru a le prezenta programul si pentru a organiza activitatile de formare ale educatorilor.
4 Realizarea pachetului educational de dezvoltare social/emotionala adresat copiilor
5 Trainingul unui numar de 250 de educatoare pentru a preda tuturor copiilor prescolari dezavantajati curriculumul educational de dezvoltare sociala si emotionala
6 Formarea „educatorilor rationali” – activitati de autocunoastere si dezvoltare personala oferite educatorilor pentru a putea face fata diversitatii solicitarilor activitatiilor cu copii din medii dezavantajate
7 Aplicarea programului educational de catre educatoare
8 Diseminarea proiectului si a rezultatelor la intalnirile metodice ale educattorilor din zonele implicate
9 Monitorizarea implementarii activitatilor de predare a curriculumului din învatamântul prescolar
10 Formarea parintilor pentru a extinde educatia sociala si emotionala adecvata in mediul de acasa, aceasta fiind complementara programului din gradinite prin realizarea intalnirilor cu parintii pentru a stabili modalitatea de implicare a lor in educatia sociala si emotionala
11 Formarea personalului din gradinita altul decât educatorii (ex. directori, personal de îngrijire, consilieri) pentru extinderea educatiei sociale si emotionala de la grupa în mediul larg al organiuatiei/gradinitei; educatia sociala si emotionala va fi astfel integrata.
12 Realizarea de activitati comune (ex. întâlniri de lucru) între educatori si parinti pentru un parteneriat în beneficiul copiilor
13 Intalniri cu parintii periodice pentru monitorizarea implementarii programului acasa
14 Identificarea, selectia si incrierea unui numar de 20 de consilieri care desfasoara activitati de consiliere în gradinite penntru a fi inclusi in programul de formare in psihoterapie
15 Pregatire teoretica in psihoterapia copilului a unui numar de 20 de consilieri care sa poata oferi servicii de orientare, consiliere si asistenta psihologica atât pentru copii cât si pentru familiile acestora
16 Supervizarea celor 20 de consilieri care sunt implicati in programul de psihoterapie confrom normelor de supervizare
17 Identificarea si evaluarea clinica copiilor cu probleme de sanatate mentala în vederea includerii în servicii psihologice adecvate.
18 Oferirea de servicii de specialitate de orientare, consiliere si asistenta psihologica copiilor cu probleme de sanatate mantala in vederea scaderii riscului de abandon scolar pentru copii cât si pentru familiile acestora
Anul – 2
1 Aplicarea programului educational de catre educatoare
2 Diseminarea proiectului si a rezultatelor la intalnirile metodice ale educattorilor din zonele implicate
3 Monitorizarea implementarii activitatilor de predare a curriculumului din învatamântul prescolar
4 Intalniri cu parintii periodice pentru monitorizarea implementarii programului acasa
5 Pregatire teoretica in psihoterapia copilului a unui numar de 20 de consilieri care sa poata oferi servicii de orientare, consiliere si asistenta psihologica atât pentru copii cât si pentru familiile acestora
6 Supervizarea celor 20 de consilieri care sunt implicati in programul de psihoterapie confrom normelor de supervizare
7 Identificarea si evaluarea clinica copiilor cu probleme de sanatate mentala în vederea includerii în servicii psihologice adecvate.
8 Oferirea de servicii de specialitate de orientare, consiliere si asistenta psihologica copiilor cu probleme de sanatate mantala in vederea scaderii riscului de abandon scolar pentru copii cât si pentru familiile acestora
Anul – 3
1 Aplicarea programului educational de catre educatoare
2 Diseminarea proiectului si a rezultatelor la intalnirile metodice ale educattorilor din zonele implicate
3 Monitorizarea implementarii activitatilor de predare a curriculumului din învatamântul prescolar
4 Intalniri cu parintii periodice pentru monitorizarea implementarii programului acasa
5 Pregatire teoretica in psihoterapia copilului a unui numar de 20 de consilieri care sa poata oferi servicii de orientare, consiliere si asistenta psihologica atât pentru copii cât si pentru familiile acestora
6 Supervizarea celor 20 de consilieri care sunt implicati in programul de psihoterapie confrom normelor de supervizare
7 Evaluarea finala a activitatii consilierilor
8 Acreditarea consilierilor pregatiti prin programul de formare
9 Identificarea si evaluarea clinica copiilor cu probleme de sanatate mentala în vederea includerii în servicii psihologice adecvate.
10 Oferirea de servicii de specialitate de orientare, consiliere si asistenta psihologica copiilor cu probleme de sanatate mantala in vederea scaderii riscului de abandon scolar pentru copii cât si pentru familiile acestora